Een filmpje pakken bij Pathé bioscoop is zo’n leuke ervaring, dat je dit op social media wilt delen. LiveWall ontwikkelde een Social Media Wall, waarmee Pathé alle social activiteiten binnen een branded social hub aan de bezoekers in de bioscoop kan tonen.
Custom CMS
LiveWall ontwikkelde ook een content management systeem (CMS), waarmee Pathé de content van de LiveWalls, voor verschillende locaties, vanuit één centraal punt kan aansturen. Op deze manier ziet Pathé erop toe dat alle communicatie, qua look en feel, op elkaar aansluit.
Diverse vestigingen
Voor iedere Pathé vestiging is een eigen LiveWall account voorzien. Managers van verschillende vestigingen kunnen zo zelf toezien op de moderatie van de LiveWalls. Ongewenste berichten worden daarin automatisch gefilterd d.m.v. een ‘verboden woorden lijst’. Tevens worden enkel posts met foto’s opgehaald. Social posts worden op deze manier op een visueel aantrekkelijke manier binnen de LiveWalls van Pathé geanimeerd. Pathé heeft daarbij de vrijheid om 2 verschillende formats te hanteren.
Tool
De LiveWall tool is voor het eerst landelijk ingezet bij Pathé Ladiesnight en bij de (Dolby Cinema) premiére van ‘Ant-Man and the wasp’. In beide gevallen is de LiveWall zowel voor als na de films fullscreen op de filmdoeken getoond. Binnen de LiveWalls zijn specifieke ‘call to actions’ (hashtags) getoond, waarmee bezoekers zijn geactiveerd om hun ervaring via Social Media te delen.