Coca-Cola

Scan, pose and print

Interactieve merkactivatie op grote Nederlandse festivals

In samenwerking met merkactivatie-bureau Chase heeft LiveWall een unieke experience voor Coca-Cola op de leukste festivals van het seizoen verzorgd, zoals Solar Festival, Mysteryland en 7th Sunday Festival. 

Creatief en innovatief
In lijn met de nieuwe wereldwijde Coca-Cola strategie ‘Taste the feeling’,  gaat Coca-Cola partnerships aan met tientallen evenementenorganisaties. Het ontwikkelen van een creatieve, innovatieve en stand-alone brand activation staat daarbij centraal.

Scan, Pose & Print
LiveWall heeft in samenwerking met Chase meerdere levensgrote interactieve Coca-Cola flessen ontwikkeld die over de festivalterreinen zijn verspreid. Met deze flessen worden diverse merkactivaties in één installatie gecombineerd: registratie, sampling, foto’s, video’s en data capture.

Flow 
LiveWall verzorgt tienduizenden personal branded RFID bandjes die op het festival worden uitgedeeld aan Coca-Cola ambassadeurs. Vervolgens kunnen zij de Coca-Cola flessen op locatie activeren via de volgende stappen:

1. Koop een flesje Coca-Cola - Bezoekers krijgen een RFID-bandje bij aankoop van een Coca-Cola. 

2. Scan je bandje - Deelnemers scannen hun bandje bij de levensgrote Coca-Cola flessen (met geïntegreerde tablet en reader).

3. Registreer jezelf - Fans registeren zich direct via social login of e-mail.

Na de registratie volgde de activatie:

4. Pose & picture - Meteen na de registratie wordt er een unieke foto en/of video van de deelnemer en zijn of haar vrienden gemaakt.

5. Coupons - Het systeem binnen de Coca-Cola-fles print vervolgens een coupon uit. Als beloning voor deelname maken alle deelnemers kans op te gekke prijzen zoals een helikoptervlucht, back-stage toegang, een meet & greet en nog veel meer.

6. Persoonlijke aftervideo - Deelnemers ontvangen de volgende dag een personal aftervideo van het festival. Binnen deze video is alle user-generated content verwerkt, waarbij de bezoekers tevens worden bedankt voor deelname. Deze video is speciaal voor Instagram ontwikkeld. 

7. Coca-Cola ambassadeurs - Als resultaat zijn er tienduizenden personal aftervideos geshared op social. 

Bekijk ook..