Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië

Gisterenavond is het WK in Brazilië afgetrapt met de wedstrijd Brazilië - Kroatië. Heel de wereld keek er in de afgelopen weken reikhalzend naar uit: Het WK voetbal in Brazilie. Vandaag is het de buurt aan het Nederlands Elftal. Iedere Nederlander wil zo goed als mogelijk op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes rondom Oranje. Maar hoe blijft je nu het best op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? In dit artikel een aantal tips & tricks. 

 

Volg de belangrijkste kanalen op Twitter

Twitter is inmiddels uitgegroeid tot hét nieuwsmedium van de wereld. Naast het laatste, meest relevante nieuws geeft Twitter ook vaak unieke content weer. Denk hierbij aan foto’s van de spelers op het strand of na de training. Volg daarom de spelers van het Nederlands Elftal voor een goed kijkje achter de schermen.

 

Daarnaast voorzien de officiële kanalen van de KNVB je van de nodige informatie. @OnsOranje is het officiële account van de Oranje fans, hier vindt je alle relevante en leuke content rondom het Nederlands Elftal. Terwijl @KNVB je voorziet van officiële communicatie rondom het WK en met name Oranje.

 

Het volgen van de spelers op Twitter, het lijkt haast een dagtaak. Daarom is het goed om deze accounts te verzamelen in een lijst op Twitter. Dit geeft een eenvoudig overzicht van de Oranje accounts. Naast het aanmaken van een Twitterlijst geeft Twitter nog meerder opties om het WK goed te volgen. Voor het verhogen van de betrokkenheid van de Twitteraars introduceerde Twitter aan het begin van deze week de Hashflags. Deze vlaggetjes verschijnen bij het tweeten van de volgende hashtag #NED (geldt ook voor de andere land, zoals #GER, #FRA, etc.).

 

 Hashflags

 

Wil je tijdens de wedstrijden op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Bekijk dan ook zeker het Twitter Matchcenter. Op deze wedstrijdpagina heeft Twitter de laatste content rondom de wedstrijden verzamelt in een in chronologisch verzamelde stream.

 

Like bijbehorende Facebookpagina’s

Naast Twitter accounts beschikt het Nederlands Efltal ook over relevante Facebook pagina’s. Zo heeft de Facebook pagina van Ons Oranje in de afgelopen weken met regelmaat enkele live uitzendingen uitgezonden van trainingen en persconferenties. Ook de spelers zelf plaatsen met regelmaat updates vanuit Brazilië.

 

Daarnaast heeft Facebook ook zelf enkele aanpassingen doorgevoerd. Zo is de community uitgebreid met een speciale WK Portal. Binnen deze pagina worden de laatste sociale trends rondom het WK verzameld. Tevens vindt je hier ook een update van de gemaakte doelpunten en belangrijke gebeurtenissen tijdens de wedstrijden. Daarnaast beschikt deze WK Portal zelfs over een echte Facebook Referee.

 

Diverse applicaties rondom Oranje en het WK

Naast de berichtgevingen via Social Media zijn er ook verschillende native applicaties ontwikkeld voor iOS en Android. We nemen nu de belangrijkste applicaties even door:

 

NOS WK App

NOS WK Applicatie

Voor het WK in Brazilie heeft de NOS een speciale applicatie laten ontwikkelen. Deze applicatie geeft je eenvoudig toegang tot de laatste WK video’s, speelschema’s, wedstrijd- en toernooistatistieken en een overzicht van de landenselecties. Daarnaast is het via de applicatie ook mogelijk om wedstrijden & losse (van Oranje, maar ook van andere landen) terug te kijken. Bij het bekijken van de losse doelpunten heb je eenvoudig de mogelijkheid om tussen de verschillende camera’s te switchen. Je hoeft zo dus echt helemaal niks te missen.

 

Aanvullend op deze mobiele applicatie heeft de NOS ook een web applicatie laten ontwikkelen. Deze web applicatie, die ook responsive opgemaakt is (dus prima mobiel te gebruiken) is een aanvulling op de mobiele applicatie. De beschikbare informatie op deze webapplicatie is nog wat verder uitgebreid. Zo zijn er verschillende fotoalbums. Daarnaast is het voor het bekijken van een live-wedstrijd aan te raden om gebruik te maken van de web applicatie.

 

Ons Oranje Applicatie

Ons Oranje beschikt naast de verschillende social media kanalen ook over een eigen applicatie. Deze applicatie voorziet de fans op locatie van de nodige informatie, zoals looproutes naar het stadion en het ophalen van tickets. Daarnaast geeft de applicatie de laatste informatie rondom Oranje evenals video’s, de social media kanalen en een live-match center. Met deze app heb je alles van Oranje binnen handbereik.

 

Wij zijn voor Oranje

Inmiddels weet je nu hoe je het beste op de hoogte kan blijven van de informatie rondom het Nederlands Elftal. De kanalen zijn eindeloos en moeilijk continu te monitoren. Wij van LiveWall zijn in de komende maand ook zeker voor Oranje. Daarom hebben we een tool ontwikkelt die alle relevante social content van Oranje verzamelt op 1 pagina: www.wijzijnvoororanje.nl. Deze tool geeft op een visueel aantrekkelijke manier de content van Oranje weer. Plus deze tool is voor iedereen toegankelijk. Leuk voor op kantoor, in de kroeg of in het restaurant.

 

WK Tool LiveWall

 

Zo volg je dus Oranje. Natuurlijk vindt de 'real deal' plaats op het veld, startend vanavond in Salvador met de wedstrijd Spanje – Nederland. Kom op jongens, want iedereen weet: Echte mannen dragen Oranje!

 

Door: Bernie Gommers

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk