SpotifyBox launch party groot succes!

Afgelopen dinsdagavond (14-01) was het dan eindelijk zover, de speciale SpotifyBox launch party. Deze vond plaats in de populaire kroeg Studio in Tilburg. De Studio is waar het voor de oprichters van Livewall, Eelco van de Wiel & Frits Mahovic, allemaal begon. De eerste plannen voor het bedrijf werden daar gemaakt. De keuze om de eerste grote test van de SpotifyBox, het nieuwste product van livewall, in de Studio te houden was dan ook vrij vanzelfsprekend.

 

Launch party in Studio

Het organiseren van een launch party, waarbij de bezoekers de SpotifyBox kunnen uitproberen, was een vrij logische keuze. Uiteraard zit het product nog in een testfase waarbij we proberen zoveel mogelijk feedback te verzamelen om een nog betere versie te kunnen maken. Door het organiseren van deze avond kregen we een beter beeld hoe de tool functioneert bij een groot publiek. De launch party was dus niet alleen een leuke promotie avond maar ook een goede test voor de tool.

 

Enkele SpotifyBox hoogtepunten

Stemmen met SpotifyBox

De Spotifybox maakt gebruik van de database van Spotify, bezoekers konden een nummer kiezen en dat aanvragen. De afspeellijst die hierdoor gecreëerd werd was de playlist van die avond.

Door de mogelijkheid van het voor en tegenstemmen op een nummer uit die 

afspeellijst was er een erg interactief 

effect. Iedereen was erg gedreven om het nummer wat hij of zij aangevraagd had af te laten spelen. Door het winnen van stemmen in de kroeg kon het nummer hoger op de afspeellijst komen te staan en werd het dus ook eerder afgespeeld.

 

Volop feedback

Met alle ervaringen die we hebben opgedaan zijn we nu aan de slag gegaan om wijzigingen door te voeren en de tool nog beter te laten functioneren. Wij zijn alle bezoekers en stemmers dankbaar voor het delen van de feedback. Wij vonden het een geslaagde avond, die zeker een vervolg gaat krijgen.

 

Bekijk hieronder de video met wat sfeerbeelden van de avond. 

 

Door: Luuk Wouters

 

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk