Leerlingen aan de slag met het echte werk

Een goede samenwerking met het onderwijs is voor de jonge onderneming LiveWall een ware must have. Op woensdag 11 december 2013 was de kick-off van de drie praktijk dagen met tweede- en derdejaars leerlingen van de opleiding Marketing, Communicatie & Evenementen aan het MBO ondernemersonderwijs De Rooi Pannen te Tilburg. Samen met de leerlingen werden de twee concepten Triptube en Brand New Challenge doorontwikkeld.

 

De kickoff
Hoe leer je nu beter dan aan de slag te gaan met casussen uit het bedrijfsleven. Tijdens de drie interactieve dagen werkten de leerlingen van het MBO onderwijs aan twee verschillende concepten. Een uniek combinatie die ervoor zorgt dat ons product beter aansluit bij de doelgroep. Samen met ons creatieve team werd gebrainstormd voor de app Triptube en het online platform Brand New Challenge. Triptube wordt zowel een online als offline reis app dat zich voornamelijk richt op het maken van foto`s en filmpjes, waardoor jij na afloop van je reis altijd kunt terug kijken naar een te gekke, mooie of indrukwekkende vakantie. Brand New Challenge is een online platform waarbij het draait om unieke user content verzamelen voor een brand die deze content kan inzetten bij de promotie van een nieuw product of positionering van het merk.

 

Meer kans op succes
Voor zowel de leerlingen als voor ons is deze samenwerking een enorm leermoment geweest. De leerlingen hebben mogen ervaren hoe het nu in de praktijk er aan toegaat en wij kregen nieuwe creatieve input die mogelijk een andere twist of toevoeging geeft aan beide concepten. Het hoofddoel voor ons als organisatie is om meer inzicht te krijgen in de concepten op zowel visueel als inhoudelijk gebied. Hierdoor kunnen concepten meer vorm aannemen. Dit doel is dan ook geslaagd!

 

Onderwijs vs. Bedrijfsleven
Niet alleen de overheid stimuleert een samenwerking met het bedrijfsleven, ook onze organisatie LiveWall is hier een voorstander van. Je ziet duidelijk dat het onderwijs niet altijd de juiste overlapping heeft met de praktijk. Dit ervaren wij ook tijdens de conceptpresentaties die op vrijdagmiddag gepresenteerd werden aan de driekoppige jury van LiveWall. Alle drie waren we het unaniem eens, de meeste presentatie waren doordacht en brachten verrassende elementen aanbod. Echter miste we vaak nog essentiële onderdelen die toch heel belangrijk zijn in het bedrijfsleven. Door de leerlingen duidelijke feedback te geven op hun presentaties werd aangegeven dat een stapje verder denken belangrijk is in het bedrijfsleven. Hierdoor onderscheidt je jezelf ten opzichte van de concurrent en heeft het concept de meeste kans van slagen.


Door: Sandar Lataster

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk