Een responsive website of een native mobiele applicatie?

Een responsive website of een native mobiele applicatie? Dat is de vraag die vele bedrijven, groot en klein, stellen. Veel bedrijven worstelen met deze vraag en weten niet goed wat te doen. Dit artikel geeft je een goed overzicht van de verschillen tussen een responsive website en een native app.

 

Het is moeilijk om deze keuze te maken, aangezien je de voor- en nadelen van beide opties in overweging moet nemen. In het afgelopen jaar besteedde de consument gemiddeld genomen 27% van het mobiele gebruik aan retail business applicaties. Daarnaast geeft 67% van de consumenten

aan eerder een transactie te doen op een mobiele geoptimaliseerde webpagina, in vergelijking met een webpagina die niet geoptimaliseerd is. 

 

Een gebalanceerde keuze

De keuze voor een responsive website of native app dient gebaseerd te worden op de doelstellingen van de business. Als je bedrijf het geld heeft, wordt het sterk aangeraden om beide opties te implementeren. Op deze manier wordt je business het meest en best toegankelijk voor jouw doelgroep. De native app creëert een gecentreerde mobiele ervaring voor jouw bestaande en meest loyale klanten, terwijl de responsive website je helpt bij het faciliteren van de online ervaring voor nieuwe en oude klanten.

 

Meeste bedrijven hebben echter niet het budget om beide opties compleet uit te werken. Een responsive webdesign is zeker de best betaalbare optie in vergelijking met een native applicatie. Als de vindbaarheid binnen de zoekmachines een belangrijke doelstelling is voor jouw organisatie, dan is een responsive website erg belangrijk. Een mobiele applicatie bevindt zich binnen een gesloten omgeving en heeft dus geen invloed op de rankings binnen zoekmachines.

 

Het ontwikkelen van een responsive website kost veel minder tijd dan het ontwikkelen van een native mobiele applicatie. Is volledige bereikbaarheid van je online presentatie een van je doelstellingen? Dan is een responsive website voor jou de ideale oplossing. Door middel van een responsive website is de website toegankelijk voor alle devices. Een mobiele applicatie geeft de bezoeker een unieke ervaring. Daarnaast is een applicatie exclusief voor het operating systeem, waardoor je applicatie niet direct voor iedereen beschikbaar is. Om compleet beschikbaar te zijn dien je applicaties te ontwikkelen voor iOS, Android, etc. Maar pas op! Zie de responsive website niet als het eenvoudige alternatief. Het verbetert natuurlijk de beschikbaarheid van de online presentatie, maar beschikt niet over de mogelijkheden van een camera of GPS. Een mobiele app geeft gebruikers een unieke ervaring, meer dan een responsive website.

 

Een mobiele app, maar welk platform?

Is de keuze gevallen op het ontwikkelen van een mobiele applicatie? Raadpleeg dan Google Analytics om te zien welke devices jouw doelgroep hoofdzakelijk gebruikt.

 

Platformen Google Analytics 

 

Ben je op zoek naar een designer voor een responsive website of een native mobiele applicatie? LiveWall helpt je graag. Samen werken we aan een custom project, waarbij de ervaring van de klant centraal staat. LiveWall ontwikkelt zowel voor web, als voor iOS of Android.

 

Samenvattend. Zijn de doelstellingen meer gericht op een unieke ervaring voor de huidige klanten? Kies dan voor de native mobiele app. Wil je online goed vindbaar zijn? Kies dan voor een responsive webdesign. Maar, zoals eerder gezegd, beide opties uitwerken zorgt voor een unieke ervaring van de consument. 


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk