Maand report: Mei

De maand Mei heeft zich inmiddels weer ingeruild voor het altijd zonnige Juni. Ook in Mei zijn wij druk bezig geweest met het creëren van unieke concepten. In de video zie je een handvol opdrachten die we hebben gedaan de afgelopen maand. Wil je meer te weten komen over de opdrachten, dan zie je onder de video ook een korte uitleg van de uitwerkingen die voorbij komen.

  

 

Beste Nederlands elftal aller tijden

Het WK voetbal staat weer voor de deur en de oranjekoorts begint te groeien. RTL 7, de zender voor mannen, heeft de koorts ook goed te pakken en gaat op zoek naar een manier om de bondscoach een handje te helpen.

 

Hiervoor vroeg RTL aan LiveWall om een een online app te ontwikkelen waarmee oranje fans hun favoriete all-time Nederlands elftal samen konden samenstellen.

 

Naast de online app werd er ook een televisie reclame ingezet om mensen te enthousiasmeren voor deelname.

 

De app waarin op iedere positie een favoriete speler gekozen kon worden om vervolgens je beste team op Facebook te delen, had een hoge “fun factor” en zorgde voor veel leuke interactie met de doelgroep van RTL 7.

 

Custom social dashboard voor Duitse voetbal elftal.

 

Nederland heeft dan misschien wel het beste elftal, maar onze Duitse buren hebben het mooiste social dashboard op het WK voetbal! Deze hebben we speciaal ontwikkeld en bevat een ronddraaiende bal op de achtergrond!

 

Je kunt hem zelf ook voorbij zien komen tijdens de persconferenties van het Duitse elftal!

 

Zeeman ondergoed model

 

Zeeman maakt goed ondergoed. Voor iedereen. En daarom zoeken ze ondergoedmodellen in alle soorten en maten. Mannen, vrouwen en kinderen. Van jong tot oud, van dik tot dun. Iedereen die durft, is welkom! Op deze manier hoopt Zeeman een reeks “modellen” te vinden die er gewoon uitzien, als jan en alleman.

 

Hiervoor heeft LiveWall een website en een Facebook app ontwikkelt.

Door middel van het uploaden van een foto van jezelf, maken deelnemers kans om in vol ornaat in de TV spot, de folder, op de website of op de winkelposters te komen staan.

 

Niet alle fans durven in eerste instantie een foto van zichzelf in ondergoed te uploaden. Daarom kreeg men via de Facebook app een mogelijkheid om een bestaand model te kiezen, en hierop vervolgens een foto te plaatsen van je eigen hoofd.

 

Wanneer fans tevreden waren met het resultaat kregen ze de mogelijkheid dit te delen. Hierna verscheen er een bedank-pagina waarop er gewezen werd op de activatie op de website.

Om de activatie op de website zo goed mogelijk te promoten, werd er dus gebruik gemaakt van een interactieve en unieke Facebook App. Deze combinatie zorgt voor meer engagement, en is daarom een stuk effectiever dan “slechts” een advertentie.

 

Nieuwe klanten Presenterswall

-       DSM

-       ICI Paris XL

-       Philips

-       ZLM Verzekeringen

 

Peijnenburg: Appen naar Peijnenburg

 

Voor het bekendste koekenmerk van Nederland met de slogan “happen naar peijnenburg” ontwikkelde LiveWall een app. Hiermee kunnen medewerkers berichten plaatsten op het interne social netwerk. De naam van deze actie is dan ook erg origineel “Appen naar Peijnenburg”. 


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk