Kilometervreters bij LiveWall

De technologie sector heeft de afgelopen jaren bewezen dat het weinig van doen heeft met landsgrenzen. Zo zijn internetondernemingen als Whatsapp, Facebook of Google wereldwijd populair.

Een van de belangrijkste tools die LiveWall in de markt heeft gezet is de LiveWall Tool, die wereldwijd met zijn toegankelijke karakter een interessante lead-generator is gebleken. Mede hierdoor hebben we steeds vaker internationale opdrachten. De afgelopen week werd er door Europa gereisd om voor tevreden klanten te zorgen, hieronder een kort verslag.

 

Social Wall in Cannes

Op zondagochtend om 05:00 ging de wekker voor twee van onze werknemers. Zij vertrokken via Brussel Airport naar Nice (Frankrijk) om vervolgens via een korte autorit in Cannes aan te komen voor een interessante opdracht.

 

In het “Palais des Festivals”, waar jaarlijks het bekende filmfestival wordt gehouden, werd afgelopen week plaats gemaakt voor de grootste vastgoed organisaties van de wereld tijdens het MIPIM (Le Marché International des Professionnels de l'Immobilier). Op deze beurs komen er ruim 20.000 professionals van over de hele wereld bij elkaar om geïnteresseerden te overtuigen van investeringen in de vastgoedsector. Een beurs waar dus alle grote spelers in deze sector een stand hebben, zo ook onze opdrachtgever CBRE. Deze van oorsprong Amerikaanse organisatie is met 37.000 werknemers wereldwijd het grootste adviesbureau voor commercieel vastgoed.

 

CBRE Stand

In samenwerking met de Engelse divisie van CBRE in London heeft LiveWall een pakket aan tools ontwikkelt. Deze tools zorgen voor extra beleving voor de bezoekers aan de stand. Zo was de grootste blikvanger van de gehele beurs te vinden op de stand van CBRE. Liefst acht (!) aaneengeschakelde 55 inch LED-schermen vormden een levensgrote social wall. Op deze wall werd, op ieder scherm afzonderlijk, unieke content getoond. Deze content werd continue afgewisseld zodat er een bijzonder visueel spektakel ontstond. De weergegeven content bestond zowel uit video-interviews, interactieve infographics, survey results (een survey die LiveWall ontwikkelde voor de iPad om het sentiment onder de bezoekers op de beurs te meten) en tot slot ook een twitterfeed. Dit alles volledig aansluitend bij de huisstijl van CBRE.

 

Bezoeken aan Londen en Spanje

De LiveWall medewerkers bezochten in de afgelopen week niet alleen Zuid-Frankrijk. Zo liet onze Creative Director Frits op zondagavond na een flitsbezoek aan Cannes zijn collega achter op de beurs om door te vliegen naar London. Daar aangekomen voegde hij zich bij LiveWall co-founder Eelco voor een reeks afspraken en presentaties. Zo gingen zij langs bij grote namen in Engeland zoals Waitrose (een online erg actieve supermarktketen) en L’Oréal (het bekende bedrijf voor verzorgingsproducten). Daarnaast bezochten ze ook nog de Nederlandse Ambassade voor een interessant gesprek.

 

Afspraken London

Ondernemerschapcentra Noord-Afrika

 

In het begin van de week vloog onze collega Jerre naar het Zuid-Spaanse Cadiz om met zijn onderneming Presensatie een ondernemerschapscentra op te zetten op Noord-Afrikaanse Universiteiten. Tijdens deze reis liet hij aan veel geïnteresseerden onze PresentersWall tool zien. Dit leidde tot veel positieve reacties.

 

Grenzeloos ondernemen

Wij zijn erg trots dat we een steeds grotere internationale klantenkring kunnen aanspreken. Onze ambitie is grenzeloos en we verwachten de komende tijd dan ook meer van dit soort verslagen te kunnen schrijven. Lees meer over wat voor producten we ontwikkelen en wat voor diensten we bieden op livewallconcepts.nl.

 

Door: Luuk Wouters

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk