InstagramWall, slideshow voor jouw event

Je kunt er niet omheen: Instagram. Instagram is wereldwijd gigantisch populair. Inmiddels is het zelfs de fotografie app nummer 1. Gemiddeld heeft Instagram zo’n 90 miljoen actieve gebruikers per maand en worden er 40 miljoen foto’s (8500 foto’s per seconde) per dag geupload. Het delen van foto’s en video’s wordt ook in Nederland steeds populairder. Naast Instagram spelen nieuwe social media kanalen zoals Snapchat en Vine hierin een voorname rol.

 Gebruik Instagram

Commercieel, maar ook zeer persoonlijk

Instagram is qua gebruik de snelst groeiende app van 2013. Veel consumenten gebruiken Instagram om unieke en persoonlijke foto’s te delen met volgers. Het geeft de consument de mogelijkheid om zich visueel te uiten. Naast het uiten van de eigen normen en waarden, heeft de consument ook de mogelijkheid om bedrijven te volgen. Dit maakt Instagram voor merken en bedrijven zeer interessant om in te zetten als marketinginstrument. Merken kunnen Instagram inzetten voor verschillende doeleinden. Zo kan je eenvoudig mogelijkheden en acties communiceren, win acties opzetten of de consument een kijkje achter de schermen aanbieden. Starbucks communiceerde via haar Instagram account onder andere het ‘Frappuccino Happy Hour’ (zie afbeelding).

Starbucks

Naast het ontwikkelen van unieke visuele content is het ook mogelijk om Instagram Ads in te zetten. De Instagram Ads zijn in de vorm van een foto, zoals alle andere Instagram foto’s. De eerste resultaten zijn verbluffend en laten zien dat adverteren op Instagram zeker de toekomst heeft. De Instagram Ads zijn voor Ben& Jerry’s en Micheal Kors een groot succes, want zij genereren meer likes bij betaalde Instagram posts dan onbetaalde posts.

 

Instagram en evenementen

Instagram is ook ideaal om in te zetten tijdens een event. Communiceer een relevante en unieke hashtag tijdens een festival, concert, bruiloft of ander event en laat de bezoekers foto’s uploaden.

 

Overweeg je instagram ook Inzetten voor jouw event, maar weet je niet goed op welke manier? Met de InstagramWall kies je voor meer interactie met je publiek of bezoekers en tevens een mooie aankleding voor jouw event. InstagramWall is een interactieve tool om het publiek te vermaken en te motiveren om een Instagram foto te delen.

 

Laat alle Instagram foto’s op een bepaalde hashtag zien op de InstagramWall. Zodra je het scherm hebt geopend, kunnen de bezoekers de foto’s via de hashtag insturen. Vervolgens worden alle foto’s realtime weergegeven op de InstagramWall. Probeer de InstagramWall nu gratis.

 

Note: Kies een unieke hashtag voor jouw evenement, concert, congres of persoonlijke aangelegenheid, dit voorkomt dat er ongeweste foto’s op het scherm verschijnen. 

 

Door: Isabeau Brinkman

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk