De belangrijkste aankondigingen op E3 2015

Op 16, 17 en 18 juni werd de E3 beurs weer nauwlettend in de gaten gehouden door menig game liefhebbers. Op deze beurs verkondigde bekende namen als Electronic Arts, Microsoft, Nintendo, Oculus VR, Sony en Ubisoft hun nieuwste games en ontwikkelingen. LiveWall heeft de belangrijkste aankondigingen op een rijtje gezet:

 

Microsoft onthulde tijdens hun persconferentie games als Halo 5: Guardians, Gears of War 4 en Dark Souls 3. Naast deze games kwam Microsoft met het verrassende nieuws dat de Xbox One ondersteuning gaat bieden voor meer dan 100 Xbox 360 games. Er komt een nieuwe Xbox One Elite Controller uit en er was een indrukwekkende demo te zien van de Microsoft Hololens.

 

Ook Sony hield een persconferentie en maakten zij nieuwe games bekend als The Last Guardian, Hitman, Destiny: The Taken King, Dreams, Horizon: Zero Dawn, Uncharted 4, No Man’s Sky en Shenmue 3, dat via een Kickstarter campagne binnen 9 uur al meer dan 2 miljoen dollar binnenhaalde.

 

Uncharted 4

 

Op de persconferentie van Nintendo, dat niet live maar via een video gepresenteerd werd, werden degelijke en niet echt spectaculaire spellen gepresenteerd. De meest indrukwekkende aankondiging van Nintendo was Super Mario Maker, waarbij de speler zelf Super Mario Levels kan gaan bouwen. Verder brengt Nintendo voor de Wii U de volgende spellen uit: Star Fox Zero, Mario Tennis Ultra Smash, Hyrule Warriors, Mario & Luigi Paper Jam, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Xenoblade Chronicles X en Fire Emblem Fates.

 

Bethesda had op de persconferentie een knallende aankondiging: Fallout 4. Bethesda heeft daarnaast ook een speciale app gemaakt voor iOS en Android. Ook DOOM, Dishonored 2 en Battlecry werden aangekondigd.

 

Fallout 4

 

Ontwikkelaar en uitgever Electronic Arts onthulde voornamelijk nieuwe gameplay en informatie over al eerder aangekondigde titels. Star Wars Battlefront, Mirror’s Edge: Catalyst, Mass Effect: Andromeda, Need for Speed, Unravel en Fifa 16.

 

Oculus VR demonstreerde op de E3 beurs de consumenten versie van de Oculus Rift, waarbij zij gaan samenwerken met Microsoft en de Oculus Touch introduceerde.

 

 


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk