Spring Forward Apple Keynote

De techwereld keek al tijden uit naar de Spring Forward Apple presentatie die gisteren plaats vond in San Francisco. Apple CEO Tim Cook onthulde de nieuwste innovaties aan de hand van een 90 minuten durende Keynote. Het grootste nieuws, zoals al langer verwacht, was de Apple Watch. Via apple.com kon je de livestream van het event bekijken. Heb je ‘m gemist? LiveWall zet de highlights voor je op een rij. 


Tim Cook stak niet meteen van wal met Apple’s nieuwste innovaties. Hij startte met het uitspreken van Apple’s ambities richting China. Volgend jaar moeten hier 40 nieuwe Apple Stores geopend worden. Vol trots vertelde Tim Cook dat Apple inmiddels ruim 700 miljoen iPhones verkocht heeft. De groei blijft nog steeds toenemen en daarmee is de iPhone de meest verkochte smartphone ter wereld. De iPhone is mede in populariteit gestegen door de toevoeging van de Apple Pay functie.
Ook werd er aandacht besteed aan de nieuwste Apple apps zoals CarPlay, Homekit en Health. Vooral naar Health ging veel aandacht uit. Speciaal voor medisch onderzoek ontwikkelde Apple de ResearchKit. Een software framework waarmee onderzoekers eenvoudig zelf apps kunnen bouwen en cliëntendata beheren. 

 

MacBook
De grootste verrassing was de nieuwe MacBook. Een nieuwe uitvinding van de NoteBook in de vorm van een super compacte 12-inch MacBook. Deze enorm platte en tevens lichte NoteBook heeft Apple benoemd tot de meeste geavanceerde MacBook. De nieuwe MacBook weegt slechts 0,9 kg en is op het dikste punt maar 13,1 mm.  Ook beschikt ‘ie over een Retina-scherm en is het dunste display op een Mac ooit. Daarnaast is er een nieuw toetsenbord ontworpen dat van de volledige breedte gebruik maakt. Een nieuw trackpadsysteem, de zogenoemde Force Touch-trackpad zorgt ervoor dat je overal dezelfde klikervaring hebt en voegt een vorm van interactiviteit toe.



 

Apple wil zo min mogelijk snoeren. Daarom beschikt de MacBook over een USB-C-poort. Hiermee heb je power, USB, HDMI, DisplayPort en VGA allemaal in één connector. Ook wordt er een all day battery beloofd. Een volledige werkdag draadloos internetten moet geen probleem meer zijn. De nieuwe MacBook is beschikbaar vanaf 10 april vanaf €1499 en in maar liefst 3 kleuren: grijs, zilver en goud. 

Apple Watch
De hele techwereld lag gisteren aan Apple’s voeten tijdens de introductie van de Apple Watch. Via de Apple Watch is het mogelijk om op nieuwe manieren te communiceren. Dit noemt Apple ‘Digital Watch’. De watch zou je nieuwste sportbuddy moeten worden die je voorziet van de beste workouts. Sinds de lancering van de WatchKit zijn er al duizenden apps ontwikkeld. Tijdens de keynote werd een kleine greep hiervan gepresenteerd. Zo werd gedemonstreerd hoe je simpel een foto liked, betaalt met Apple Pay en je sportuitslagen kunt raadplegen. Alle apps zet je simpel via de iPhone op de Apple Watch.  Ook met dit product belooft Apple all day battery. Zo’n 18 uur zou je er zeker mee vooruit kunnen. 

 

In totaal brengt Apple drie verschillende modellen op de markt. Het goedkoopste model, de Watch Sport, gaat 349 dollar kosten. De roestvrijstalen variant, inclusief krasbestendig saffierscherm is vanaf 649 euro verkrijgbaar. Het exclusieve gouden model, de Watch Edition,  gaat vanaf 11.000 euro in de verkoop. De prijs kan echter, afhankelijk van je smaak, oplopen tot boven de 20.000 euro.

De gehele keynote zelf terugkijken? Dat kan via deze link: www.apple.com/live/2015-mar-event

Door: Fay

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk