5 Snapchat Tips voor bedrijven

Hadden we het de vorige keer over ‘Snapchatmarketing’, nu vertellen we je hoe bedrijven Snapchat gratis kunnen inzetten. Snapchat draait om storytelling. Laat jouw volgers en klanten live zien en ervaren waar je mee bezig bent: 5 Snapchat Tips voor bedrijven. 


#1. Lever persoonlijke content
Laat jouw doelgroep met je meekijken. Laat ze iets zien wat ze normaal niet zouden (kunnen) zien. Sommige Snapchatters of vloggers hebben dit tot kunst verheven en verdienen hier nu hun brood mee. Enzo Knol is hier een goed voorbeeld van, maar in Amerika hebben ze (de van oorsprong Franse) Jerome Jarre. Deze jongeman heeft op diverse Social Media-platformen miljoenen volgers. Als hij een Snapchat naar zijn fanbase stuurt, bekijken ruim 142.000 mensen zijn bericht binnen een kwartier. Beloon jouw trouwe volgers met een regelmatige blik behind the scenes. Meer weten over Jerome Jarre en Snapchat? Check dit filmpje.

Kledingmerk Burberry gaf vóór de lente Fashion-show sneakpeeks van de nieuwste kleding via hun Snapchat-account. Ze posten ook video's van de voorbereidingen en van de hoofdrolspelers van de show. Door inzicht te geven in de voorbereidingen, krijg je meer waardering van je publiek. 

#2. Snapchat voor Live Events.
Als je denkt dat ik met een Live Event echt alleen een festival of sportwedstrijd bedoel, dan heb je het mis. Een live event kan namelijk ook een kleine gebeurtenis zijn waarvan het gewoon leuk is om direct verslag te doen. Denk hierbij aan de 1000-ste bezoeker in jouw winkel, een nieuwe productpresentatie of simpelweg de afronding van een leuk project. Klanten blijven graag op de hoogte. Ook kleine gebeurtenissen kunnen ervoor zorgen dat klanten nieuwsgierig raken naar de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. 

Een voorbeeld van een wat groter event: tijdens de MTV Video Music Awards maakte MTV een Live Story op Snapchat. Zowel het publiek als de artiesten maakten korte filmpjes en posten deze op het Snapchat-platform. 9,8 miljoen mensen bekeken de awards op tv. Snapchat kreeg 12 miljoen views. 

 

#3. Roep mensen op tot competitie en activeer promoties.
Kondig kortingen en promoties aan via Snapchat of creëer online competities. Offline en online marketing zijn prima te combineren. Met goede crossmediale campagnes kun je enorm veel interactie rond je merk creëren. Snapchat is erg laagdrempelig en daarom uitermate geschikt voor acties zoals die van Time-out, waarbij je $10.000 kon winnen als je met hun (geprinte) advertenties een Snapchat maakte. 


#4. Regelmaat baat
Wat geldt voor nieuwsbrieven, social media-posts en bloggen, geldt ook voor Snapchat: regelmaat baat. Als jouw doelgroep weet wanneer ze een update kan verwachten, zijn fans meer gemotiveerd je te (blijven) volgen. Regelmatig posten duidt op betrouwbaarheid. 

#5. Partner-up met ambassadeurs
Last but not least is het erg doeltreffend om ambassadeurs in te zetten om jouw merk te promoten. Door anderen jouw product of dienst te laten testen, ziet jouw doelgroep je van een andere kant. Daarnaast nemen ambassadeurs een eigen fanbase (en dus een nieuwe doelgroep) mee.

Speelgoedbedrijf Sphero bijvoorbeeld, wilde haar nieuwe BB8-robot aan de man brengen. Ze lieten populair Snapchatter Shaun McBride de robot testen. Het speelgoed was na een Snapchat van McBride binnen een paar uur uitverkocht en het bedrijf had nog nooit zoveel online bezoekers gehad. 

 





Door: Maikel

 

LiveWall Group heeft zijn sporen verdiend op het gebied van online platformen: vanuit de kantoren in Tilburg en Londen wordt er voor nationale en internationale klanten interactie gecreëerd rondom events, brands en bedrijven. Dit doet LiveWall Group met innovatieve tools, creatieve concepten en spraakmakende campagnes. Iedere maand blogt LiveWall over online trends en tips.


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk