SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel

Pakweg 80 jaar geleden werd de jukebox echt populair bij een groot publiek. De tijd brak aan dat bezoekers van cafés en restaurants of gewoon in huiskamers zelf nummers konden kiezen die ze op dat moment graag wilden horen. 

 

Met de techniek die we op het moment kennen is het concept van een jukebox natuurlijk enorm ouderwets. Zo was er bij de jukebox slechts een keuze uit een gering aantal plaatjes en was het zoeken naar het juiste nummer soms erg lastig. 

 

Met huidige ontwikkelingen zoals online streaming diensten als Spotify is er enorm veel veranderd in de bereikbaarheid van muziek. Het is makkelijker dan ooit om muziek te luisteren en te vinden.

 

Afbeelding

De Wurlitzer 3500 was een van de eerste jukeboxen die enorm populair waren in de jaren 30/40

 

 

Mobile devices

Afgelopen jaar zijn er maar liefst 230 miljoen smartphones verkocht wereldwijd.  Het komt er dus op neer dat dus ook steeds meer mensen toegang krijgen tot muziek op digitale kanalen zoals Spotify. Het aantal verkochte tablets ligt met een paar miljoen achter maar kan ook nog steeds rekenen op ruim 200 miljoen verkochte modellen.

 

Het feit dat zoveel mensen tegenwoordig gebruik maken van die mobiele apparaten, geeft enorm veel mogelijkheden voor nieuwe innovaties. 

 

Mobiele jukebox

Een van deze innovaties is de SpotifyBox. Deze online applicatie zorgt ervoor dat het gevoel van de jukebox weer terug gebracht wordt naar de huiskamer door middel van een mobiel apparaat zoals een tablet of smartphone en een computer of laptop.

 

Met de simpele software, die op de website (www.spotifybox.com) te downloaden is kan een connectie worden gemaakt met je Spotify Premium account. Vervolgens kan je via je eigen domein (bijvoorbeeld: livewall.spotifybox.com) stemmen op je favoriete nummer zodat deze in een afspeellijst komt te staan en automatisch afspeelt via Spotify op je computer of laptop.

 

Wanneer gebruiken?

Nooit meer zorgen over wat voor muziek er gedraaid moet worden tijdens verjaardagsfeestjes, nooit meer saaie kerstborrels met dezelfde muziek, nooit meer saaie wachtmomenten tussen twee concerten in. Nee, met deze tool maak je het spelen van muziek weer interactief zoals vroeger bij de Jukebox.

 

Iedereen kan het gebruiken, als de persoonlijke domeinnaam is aangevraagd en het programma is geïnstalleerd kan er direct gestemd worden door met de mobiele telefoon naar die persoonlijke URL te browsen en een nummer te kiezen.

 

Vervolgens komt dit nummer in een afspeellijst te staan waar andere gebruikers ook nog voor en tegen kunnen stemmen. Je krijgt dus een erg leuk interactief effect omdat iedereen graag “zijn” plaatje wil horen.

 

How-to-video

Hieronder zie je een video waarin in het kort te zien is welke stappen je moet nemen om een nummer aan te vragen. Het is erg simpel.

 

Kort samengevat is dit dus de ideale manier om je publiek, gasten of personeel een stem te geven en ze betrokken te laten zijn bij de muziek. Probeer het meteen uit, ideaal bijvoorbeeld tijdens de aankomende kerst en nieuwjaarsborrels. 

 

 

 

Tags:

Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk