Effectief verkeersongevallen aanpakken

Je kent ze wel, de reclames van ‘Daar kun je mee thuis komen’. Ze voeren campagnes tegen alcohol en agressie in het verkeer. Nu is er de laatste jaren een belangrijke bijgekomen, namelijk de campagne tegen het gebruik van social media in het verkeer.

 

Sinds de invoering van de campagne is het aantal verkeersslachtoffers gedaald. De campagne zorgt ervoor dat de verkeersdeelnemer bewust wordt van het gevaar van social media gebruik in het verkeer, maar er is nu een app gemaakt door verzekeraar ASR die het gebruik van social media niet eens mogelijk maakt. Deze app is gelinkt aan GPS en als je harder dan 15 kilometer per uur gaat schakelt de app functies op de telefoon uit die afleidend kunnen werken zoals social media, sms, internet en handheld bellen. Wel blijven functies als handsfree bellen en navigatie beschikbaar. Als je weer stil staat wordt de blokkering weer opgeheven en kun je dus weer alles doen met je telefoon. Je kan de telefoon ook op passagiersstand zetten wanneer je alleen inzittende bent, zodat je in zulke gevallen nog gewoon gebruik kunt maken van je mobiele telefoon.

 

Dit zou een effectieve manier kunnen zijn om het verkeer een stuk veiliger te maken. Van de Belgen, Nederlanders, Amerikanen en Britten zeggen 1 op de 3 dat ze weleens achter het stuur de smartphone te gebruiken voor e-mailen en social media. Door het gebruik van de smartphone tijdens het rijden wordt het risico op een ongeval minstens 25 keer vergroot. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de auto-ongelukken wordt veroorzaakt doordat de bestuurder is afgeleid en dit komt vaak door het bedienen van een telefoon.

 

In 2014 waren er 570 verkeersdoden, in 2000 waren dit er nog 1166. Het gaat dus de goede kant op met de veiligheid in het verkeer en hopelijk slaagt deze app erin om het gebruik van de telefoon te verminderen en de veiligheid daarmee te verhogen. 


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk