Consumer Electronics Show 2015

 

6 januari was het weer zo ver, het gadget congres van het jaar CES 2015. Hier kregen we een voorproefje van de innovaties die dit jaar geïntroduceerd zullen worden. Zo kwam LG bijvoorbeeld met een telefoon met een gebogen scherm en toonde Lenovo de lichtste 13-inch laptops ter wereld.
Sommige innovaties creëren kansen en mogelijkheden voor ons als Livewall en andere zijn gewoon zo high-tech en bruut dat we ze jullie niet mogen onthouden.

 

Waar het normaal op deze Consumer Electronics Show alleen draait om tv’s, tablets en telefoons, zijn het nu de autofabrikanten die de duurste speeltjes van de beurs er uit rollen. Zo kwam BMW met een opvallende oranje/zwarte auto aangereden zonder bestuurder. Via een app op de telefoon of smartwatch wordt de auto bestuurd en is er altijd zicht op de actuele status van de auto. Van de ene zelfrijdende auto naar de volgende brengt Mercedes een wel heel futuristisch prototype. De F015 gaat verder qua design en luxe dan de Google Driverless Car, waarin je kunt rijden maar ook gewoon achterin de krant kan gaan lezen of een vergadering kan houden. Meeste van deze auto’s zijn allemaal al te koppelen met de Apple en Android smartphones.

Bron: mirror.co.uk

Van futuristische auto’s naar virtual reality, dat ligt al een stuk dichter bij de mogelijkheden binnen LiveWall. Waar we in de vorige blog al meer hebben uitgelicht wat de Oculus Rift precies inhoud, gaan we nu wat meer in op de mogelijkheden van virtual reality voor 2015. Ten eerste gaven de makers van de Oculus Rift aan de nieuwe VR Audio publiekelijk beschikbaar te maken, wat de barrière voor het creëren van 3D geluid voor elke ontwikkelaar verlaagd. In het nieuwe prototype van de Oculus is een op maat gemaakte koptelefoon toegevoegd.

 

De Oculus is natuurlijk geweldig voor 3D games, maar de mobiliteit en de betaalbaarheid voor de standaard consument laten nog wat te wensen over. Dat moeten de makers van Pinc Vr gedacht hebben toen ze een VR headset verstopte in een telefoonhoesje. Het hoesje is maar 15 millimeter groot, klapt uit met pop-up lenzen en heeft elastieken om hem aan het hoofd vast te maken. Al met al geeft het de mogelijkheden weer van een 3D wereld betaalbaar voor elke consument.

Bron: roadtovr.com

Dan gaan we verder met een samenvatting van de tal van gadgets in alle verschillende categorieën. De scherpte van de tv’s wordt weer opgeschroefd met 4K en UHD (ultra HD) en Sony toonde de dunste tv ter wereld van 5 millimeter diep. Nieuwe koptelefoons de een nog slimmer dan de volgende. De koptelefoon van Zik bijvoorbeeld analyseert, tijdens dat je muziek luistert, je hartslag en de manier van rennen om het beste uit jezelf te halen. Een ander hulpmiddel wat getoond werd was de draagbare Peak om het fitnessen naar een hoger niveau te brengen. Het horloge werkt doormiddel van een app en monitored alles van passen, calorieën, hartslag maar ook de diverse soorten slaap.

 

Dit was een kleine collectie uit de honderden innovaties die getoond zijn op CES 2015. Lopen we in 2015 allemaal met een 3D bril over straat of maken we gebruik van rocketskates? Rijden we straks überhaupt nog zelf naar ons werk of nemen robots straks de wereld over? Ik denk dat het allemaal nog wel even duurt voordat het betaalbaar wordt voor de gewone mens om een robot huishoudster te hebben of je rond te laten rijden in je eigen auto.

 

Door: Sjors

 


Alle blog artikelen

The Mom Moment 6 tips voor het inzetten van Social Influencers Word een Pokéteer: Marketingtips voor Pokémon 5 Snapchat Tips voor bedrijven Snapchat in de marketingmix ALLES WAT JE WILT WETEN OVER CAPSLOCK OP CAPSLOCKDAG 10 tips voor jouw Social Video Wat wil Microsoft met LinkedIn Alles op het spel - Gamification bij bedrijven Hacken voor geld of gerechtigheid? Google pakt uit Iedereen verbonden Effectief verkeersongevallen aanpakken Google verandert in Alphabet LiveWall is jarig! De nieuwe GoPro: Nog kleiner, nog lichter, nog actiever! De belangrijkste aankondigingen op E3 2015 Zelfrijdende auto’s van Google op weg naar veilige toekomst De psychologie van Spotify Google werkt aan sneller Android Cases Q1 2015 De toekomst van Big Data The battle of the Livestream apps Youtube 360-graden video-player Spring Forward Apple Keynote Het jubileumjaar van Guus Meeuwis! De toekomst van drones The Power of X Tour Het einde van Google Glass?! De Tech-Parels van Kickstarter Creatieve intelligentie Consumer Electronics Show 2015 The internet of things in 2015 Building your audience with images LiveWall wenst iedereen Prettige Feestdagen! When Will I Be Famous?! Omroep Brabant op bezoek Trend Insights November Winnaar van de BOV-trofee Junior Kamer Hart van Brabant Meer betrokkenheid door Second Screen Meejuichen met de Holland's Got Talent App 1,000,000e PresentersWall Een theatrale verhuizing! Van Nokia 3310 tot iPhone 6 Totale online interactie op Festivals Driejarig bestaan LiveWall Oculus rift: Virtual (to) reality Persoonlijke marketing: marketing als jouw beste vriend? Zo volg je Oranje tijdens het WK in Brazilië LiveWall Research: De succes formule voor een Facebook campagne Maand report: Mei De kracht van de combinatie: Gamification en Online Marketing Facebook's App Links: nieuwe mogelijkheden in mobiele marketing Wees de ster in jouw persoonlijke aftermovie Kickstarter van start in Nederland Facebook op zijn retour? Dacht het niet! Making of the #selfie viral Wat is een connected stadium? Internet voor iedereen, waarheid of utopie? Het belang van creativiteit in marketing communicatie iBeacon, retail-baken voor de toekomst? Timeline management: Facebook en LinkedIn algoritmes Big data: het verwerken van grote hoeveelheden data Kilometervreters bij LiveWall De invloed van beloningen in online campagnes Content marketing is niet zo maar marketing Identificatie, de onbewuste beïnvloeding Het acquisitiebeleid van Google en Facebook Sociale netwerken in 2020: Hyperconnectivity Big data: positief of negatief voor de consument? De business modellen van startups Onmisbaar ingrediënt voor een succesvolle presentatie: Interactie De toekomst van Social Media Een responsive website of een native mobiele applicatie? Branded content: de GTST online activatie case De waarde en het bereik van sociale netwerken: structural holes Super Bowl XLVIII, het WK voor marketeers Social commerce, de sociale omgeving is van invloed op online aankopen User Generated Content, wat is het en wat doet het? Sponsoractivatie: het individu als sponsorobject “Could you all please grab your smartphone and.. turn it on?” Everything happens for a reason SpotifyBox launch party groot succes! InstagramWall, slideshow voor jouw event Mobiele devices veroveren reisbranche Het succes van de hashtag: #RTL7DARTS Jaaroverzicht 2013 De toegevoegde waarde van Facebook applicaties SpotifyBox, de interactieve jukebox tijdens de nieuwjaarsborrel Kerstgroet van LiveWall PresentersWall LiveWall Research: Het voorspellen van Facebook like-gedrag. Leerlingen aan de slag met het echte werk